2010-11-23

Guild rules: Guild bank.

Photobucket

Nu börjar det bli dags att få upp alla regler och annat formellt. Jag tänkte då i ett dussin posts denna månaden posta olika regler och information, och nu är det dags för guild banks reglerna. Tidigare regler som postats: Loot system.

Så angående guild banken. Först och främst måste vi bestämma hur och vad vi ska göra med guldet i guild banken. Guld kommer vi få hela tiden genom att folk lootar guld och en viss % går till guild banken, tack vare det nya guild systemet. Utöver detta kommer vi också få guld när vi säljer BoE epics, recept och andra saker som vi i guilden inte behöver längre. Jag har två förslag på hur vi ska använda guldet:

♥ Första förslaget innebär att vi alltid använder det till repairs när vi raidar. Det vill säga att ingen betalar sina egna repairs utan det kommer ifrån guilden. Mina föraningar är dock att guldet kommer ta slut snabbt, så det är knappt så man kommer kunna repaira ifrån guild bankens guld varje raid.

♥ Andra förslaget innebär att guldet bara används till gear och proffesions inom guilden. Det vill säga får någon ett nytt item i guilden så kommer detta item enchantas och gemmas av guildens pengar. Något annat som guldet också kommer användas till i och med det här förslaget är att skapa gear till folk i guilden.

Angående andra grejer såsom reagents, så kräver jag en 1:1 ratio ifrån medlemmar för att kunna fråga om att ta ut saker. Med detta vill jag att folk inte bara ska kunna komma och begära saker ifrån guild banken, utan att knappt ha lagt in något själva. Jag vill också att från och med level 85 så ska alla reagents som används till att göra level 85 grejer i cataclysm läggas in i guild banken, så istället för att vendora eller sälja dom på AH så lägger man in dom i guild banken så att guilden får nytta av det.

Vad gäller reagents som används till lägre levels inom de olika proffesionsen så vill jag helst att dessa också lägs in i guild banken, så att folk kan använda det för att levla sina proffesions. Men detta är inte ett tvång på samma sätt som gällande level 85 reagentsen.

Likaså denna posten kommer jag uppdatera med tiden, så kolla in då och då om du vill ha full koll angående reglerna. Kommentera vilket av dessa två du tycker verkar bäst, kom med invädningar eller kom med ett helt eget förslag.

/Bob.

10 kommentarer:

  1. Jag tycker att man ska stå för sina egna repairs och att pengarna ska gå till saker som kan hjälpa in the long run. //sundi och det borde hetta Soya juicy och inte soya milk jsut saying!!

    SvaraRadera
  2. ^Håller med, förutom juicy, lol.

    Inte för att jag är säker, men tror faktiskt att folk är liiiiiiiite mer rädda för att wipa när det gäller deras egna pengar.

    SvaraRadera
  3. När vi har etablerat en stadig guildkassa, samt nått guildlevel så pass högt att dom pengarna vi får in via playerlooting skulle täcka eventuella guildraid-repairs, så skulle vi ju kunna aktivera repair när det är progress nights

    SvaraRadera
  4. Emit got a point,

    tycker även att den faktorn att folk betalar 25% av AH värdet för sakerna man plockar ut kan vara en bra grej (har för mig att dom hade en sån regel i shattered shard), dock så krävs det att folk inte är greedy då ingenting kommer läggas i Gbanken annars..

    om detta nu skulle funka kan du dom pengarna användas till Repairs?

    /alle

    SvaraRadera
  5. tjofan,! lite ot bara men hittade inget bra ställe att skriva på :P men tänkte bara säga att jag kommer migga så snart jag kan!!

    men måste också tillägga att jag, som det ser ut nu inte kommer ha den tiden att lägga ner på wow som jag vill.. vilket resulterar i att jag kommer bara slööööööööö till 85, vilket i sin tur resulterar till att ni inte kommer ha någon användning av mig i början vilket suger för jag vill verkligen vara med i början då det är som roligast! frågan är nu då, kommer ni vilja ha mig när jag väl kommer upp i 85 ..

    / Swarley (Törner)

    SvaraRadera
  6. Alle: Skulle kunna funka men jag vill att folk ska bli uppmuntrade till att levla en proffesion, och att ha 25% AH kostnad för reagents kommer gå emot den principen. Men om folk vill ha det så, så skulle vi självklart kunna testa det, och då skulle pengarna mycket väl kunna gå till repairs, eller annat.

    Törner: För fan flytta över så fort du kan, blir fett! Självklart kommer vi behöva dig även om du inte kan spela så mycket. Desto mer folk i guilden = mer raid timmar. Så kom över bru!

    SvaraRadera
  7. 9dagar kvar !!

    Bagan

    SvaraRadera
  8. PEPPPPPPPPPPPPPPP!

    Ska du va med och lana med oss bagarn? Även om du jobbar kan du ju ha datorn pakerad hos alle, och komma dit efter jobbet. Kommer bli sjukt mysigt.

    SvaraRadera
  9. ska sluta jobba, Suger balle på jobbet, skönt att vara arbetslös

    så jag kan tänka mig att va på / bagIS

    SvaraRadera
  10. Sickt bro! Få med nybbe med så är vi 7 pers.

    SvaraRadera