2010-10-31

Monthly post - October 2010

Min tanke är att jag i slutet på varje månad gör en överdrivet(typ) lång post där jag går igenom allt som hänt den senaste månaden, men endast sånt som berör guilden givetvis. Just denna månaden har det inte hänt så jävla mycket, så jag passar även på att dra upp en hel del saker som berör oss i Cataclysm. Btw, jag är överambitös ja.

Saker som hänt den senaste månaden:
Guilden har nu skapat på realmen Outland, namnet som vi röstade fram efter några omröstningar blev tillslut "Is Fabulous". Skön realm, endast kö mellan 20.30-22.00, om det är kö. Även då max i 10 minuter. Bra wPvP, grymma pugs.

Vi la också upp ett Guild rooster, där man postade sin klass, sitt namn och liknande saker. Efter att posten har legat uppe i snart 18 dagar så har vi fått in ett Guild rooster där 11 personer står med, och då fattas även en hel del som inte orkat skriva upp sig. Vi har till och med en som faktiskt befinner sig på servern och i guilden atm, utan att kommenterat där (och därav missat att stå med på Guild roostet), BG Hora! I alla fall, om vi följer listan efter hur den ser ut nu så har vi sju klasser uppskrivna, vilket betyder att det fortfarande behövs ett fåtal klasser i guilden, sett utifrån att vi vill ha åtminstonde en av varje. De klasser vi saknar är Shaman, Rogue och Warlock. Vi tänker absolut inte tvinga någon att spela eller levla upp en klass dom inte vill vara, men om någon känner för det så hade det varit mysigt.

Vad gäller raiding roller så har vi just nu (endast enligt detta guild roostet) 2 tanks, en paladin och en warrior. Vi har också Healers så det räcker. I alla fall, nu till det mest viktiga: är det någon som ska vara med i guilden som INTE står uppskriven under Guild rooster så kommentera gärna här, så vi vet. Är det någon (mot all förmodan!1) som inte vill vara med som står med så vill gärna också att ni kommenterar så vi vet detta, duhh. Kolla noga så eran kommentar kommer fram, för det kan fucka upp ibland när man postar som anonym.

En annan post som också gjorts är "Proffesions i Cataclysm" där alla som hade en aning om vad de vill ha för proffesion i cataclysm skrev upp detta, så vi därifrån kan planera så att det åtminstonde finns en av varje proffesion i guilden (Se posten varför vi vill ha det så). I denna posten var det bara åtta stycken som hittils var säkra på vad de ville ha för proffesion. Tack vare att några av oss åtta hade alts så fick vi även därifrån fler proffesions, även om det bästa hade varit om det fanns en av varje proffesion ibland main karaktärerna i guilden. Till det viktiga: De proffesions som även nu behövs i guilden är inscription, yeap that's it. Skön. t.

Så hur ser själva guilden ut på realmen just nu? Vi har sju members, varav en är alt. De som finns på realmen är: Dryder (Sundiata), Liferuiner (Alle), Podimaninjo (Ponte), Dryn/ßjörk (Bob) Reavýn (Nybbe), Knicks (Marcus). Det skulle vara bäst om dom som inte miggat än skulle kunna ge mig ett datum när de tänkt migga. För som det ser ut nu vill de flesta som redan är på realmen raida med guilden lite innan cataclysm kommer ut.

Saker som måste bestämmas inför raiding i Cataclysm:
Först och främst måste vi bestämma oss över vilket "loot system" vi ska använda oss av. Jag tänker direkt säga vad jag hade tänkt mig, och som jag vet flera av er mest vill ha. Det vill säga en bättre version av Loot Council, där vi alltid ger bäst och mest loot till dom som behöver det mest för att improva raiden. Det vill säga att de som tankar mest kommer alltid få bäst loot först, därför att tank gears scalar raiding åt det bättre snabbast. Därefter är det healers som får, och sist dpsers.

Det är så det ser ut när det kommer till prioritet bland de olika raid rollerna. Vad gäller hurvida olika personer få lootsen beror helt och håller på hur mycket man raidar och hur mycket man gör för guilden. Jag hoppas att alla håller med om att det suger när en slacker får ett av de bästa itemsen, när personen i fråga knappt kommer på några raids, och knappt tillför något i raidesen när denne hänger med. Har ni några andra exempel på systemet eller exempel på ett helt annat system så är det bara att kommentera. Till nästa sak jag ville ta upp.

Guild banken finns nu öppen, den enda som kommer kunna ta ut saker är jag, det vill säga guild leadern. Men även detta kommmer inte ske om inte guild members ge tillåtande. Allt som finns i guild banken ska användas för guilden, det vill säga att inget ska tas ut för personligt bruk. I guild banken vill jag till mesta del ha fullt med reagents (därav behövs en del gathering proffs i cataclysm) som ska användas till när vi raidar. Alla BoE epics vi får under raids som vi inte behöver, säljs och guldet går till guild banken. Vad gäller guldet så kommer det ofta gå till repair bills, men också till reagents om guilden slackar med att samla ihop egna. Även här vill jag gärna att ni kommer med kommentarer på tips, eller om ni vill ha det annorlunda uppbyggt.

Japp, det var i princip det här jag ville ta upp(om jag missat något så kommer en update inom kort) kom mer än gärna med feedback och liknande. Ursäktar även för att felstavningar och liknande(Kommentera så jag kan ändra om du ser något!)

Jag är arbetslös, cheers /Bob.

12 kommentarer:

  1. too much time on your hands dude !!

    //bagis

    SvaraRadera
  2. Har för det mesta kört tank med min Druid, just nu är det dock dps eftersom jag saknar gearen. Har inga professions och kan ta det som behövs. Kommer nog vara lite av en slacker så behöver inte så mkt loot, det är lugnt för mig. Eftersom jag är nybörjare fattade jag nästan ingenting om det där du skrev om guildbanken ;)
    Kommer nog migga inom de närmsta dagarna om jag bara får tummen ur röven. Väntar också på att Axel ska ge mig massa cloth som jag ska ta med mig över. // Wille

    SvaraRadera
  3. ... "kommer nog vara slacker", OM du vill tanka, lycka till med att slacka då ^^ och "behöver ingen gear" delen brister också eftersom DU kommer o tanka ^^ //bagis

    SvaraRadera
  4. Kommer jag tanka da? Finns ju 2 tanks å du sa att du ville tanka och du brukar väl få som du vill? :P

    SvaraRadera
  5. Han sa ju inte direkt att han VILL tanka, utan att han har gjort det hittils. Är han dps och halv aktiv så är det ju ganska bra om han passa loot till mer aktiva till en början.
    Låter grym wille, kommer bli fätt!

    Bagarn, jag ser fram emot och hoppas du är brutal som tank! : D

    SvaraRadera
  6. Tänkte bara säga att jag kommer köra DPS med min hunter, så signa inte upp mig på healing, tack.

    SvaraRadera
  7. imho så tror jag att du kommer heala ungefär lika bra som du dpsar emit.

    Mvh Pontus.

    SvaraRadera
  8. Okej emit, då är vi en healer för lite, HAHAHAHAA, skämt o fucking sidor!

    Men du lär ragga upp någon att RaFa med snart!

    SvaraRadera
  9. Lika bra på att heala som du är på oralsex podi ... Fy fan, det värsta jag varit med om...

    SvaraRadera
  10. Jag röstar fett lätt på loot council, vilket är det du beskrivit. DKP och sånt tjaffs är fan bara destruktivt.

    SvaraRadera
  11. Gött, vill bara att alla ska förstå das systeme!

    SvaraRadera