2010-10-11

Realm?

Nu ska några av oss snart transfera till den nya realmen där vi ska befinna oss, det är därför tvunget att vi väljer vilken realm vi ska befinna oss på inom kort. Jag har hittat två realms som i princip är perfekta, men vill någon föreslå en annan realm så äre lunch!

Jag har gjort en lista där jag jämför de olika realmförslagen, som det ser ut nu kommer vi vara Horde. Både Ration mellan factionsen och populationen är siffror som genererades vid förra server scanning, och population är INTE hur många som finns på realmen allt som allt, utan hur många som var online när servern scannades. De föreslagna realmen står här nedan:

Realm - - - - - - - Ratio (h/a) - - - - - - -Population - - - - - - -Eu rank (PvE)
Outland(PvP) - - - 0.96/1- - - - - - - - - - 13.582- - - - - - - - - - - 12- - - - -
Grim Batol(PvP) - 0.90/1- - - - - - - - - - 11.823- - - - - - - - - - - 30- - - - -

Outland övrig info:
På Outland finns det i dagsläget 4 Guilds som har HM Lich King på farm, 3 Alliance guilds och 1 Horde guild. 14 andra guilds har klarat 11/12 bossar HM ICC 25. När det kommer till PvP så är topp 20 i 3v3 på realmen alla över 2545 Rating, med det högsta teamet på 2802 Rating. PvP teamsen i toppen förhåller sig ungefär till 0.75:1 Ratio mellan Alliance och Horde. När det förekommer annat språk i trade (vilket inte är ofta), så är det oftast svenska. Outland har för övrigt ett av Europas största wPvP guilds (Horde) som ofta skapar olika event, men som också gankar en hel del.

Grim Barol övrig info:
På Grim Barol finns det i dagsläget 2 Guilds som har HM Lich King på farm, båda dessa är Alliance. 6 andra guilds har klarat 11/12 bossar HM ICC 25. När det kommer till PvP så är topp 20 i 3v3 på realmen alla över 2384 Rating, med det högsta tealmet på 2805 Rating. PvP teamsen i toppen förhåller sig ungefär till 1:1 Ratio mellan Alliance och Horde. När det förekommer annat språk i trade (vilket inte är ofta), så är det oftast portugisiska.

Övrig info gällande bägge realmsen:
Båda realmsen kommer självklart ha kö när cataclysm släpss (ytterst få realms i europa kommer vara utan kö den 7 december). Efter att spelat på Azuremyst, en hyffsat död server, men absolut ingen bra PvE eller PvP, så skulle jag föredra att ha en high populated realm, vilket leder till att det alltid är mycket "liv" på realmen. Våra chanser att bli topp 3 Guild på bägge dessa realmsen är ytterst små, men och andra sidan så skulle vi behöva välja en ganska död server för att lätt va i topp 3 Guilds.

Röstning so far:
Outland: 8
Grim Batol: 0

/Bob.

11 kommentarer:

  1. Själv väljer jag lätt Outland, jag vill ha en så over populated realm som möjligt(lol), och att Horde ligger i underläge, ytterst litet underläge, men still, gör altt så mycket bättre. Så jag röstar Outland.

    SvaraRadera
  2. Jag vill helst vara på Azuremyst men eftersom det inte fanns med som alternativ så väljer jag Outland.

    /Pontiac.

    SvaraRadera
  3. Jag väljer outland för jag har vart på båda realmsen och pratat med folk och det är ganska många på grim som är trötta på att de är för många från portugal som inte snackar engelska eftersom de inte behöver. /Sundiboi

    SvaraRadera
  4. haha nice att du la ner lite tid på detta, GJ !!
    jag går också med på Outland

    MVH //iamawesome aka jagbiff aka 100kg i bänk

    SvaraRadera
  5. Det låter bra med Outland
    /Axelmannen

    SvaraRadera
  6. Pontiac är galen...

    /alle

    SvaraRadera
  7. När miggar vi ?

    // jagbiff

    SvaraRadera
  8. Eftersom Pontus fick sitt account bannat så måste han köpa nytt och lvla, så vi 2 tänkte rafa upp 2 gubbbar på realmen redan denna veckan. Sen miggar jag så i slutet av october.

    SvaraRadera
  9. wPvP låter intressant, det vinner över mig på outland helt klart, skulle dock inte ha något emot en mindre populerad server (men då ska den ofc vara balanserad)

    Har letat efter en sådan, inte hittat något :/

    Så meh, outland

    /Ashlie - Emit

    SvaraRadera